O casa in Vatra Luminoasa

22 11 2009

Acum un an si jumatate, analizam, cu ocazia practicii de anul 2, parcelarea si cladirile din Vatra Luminoasa, cautand sa surprind cum o serie de case identice initial au ajuns sa se diferentieze clar dupa trecerea a 70 de ani (Vatra Luminoasa de ieri, Vatra Luminoasa de azi, Detalii, detalii…).

Mutilate de balcoane sau supraetajari, „modernizate” cu deja celebrele tamplarii din plastic alb (intr-o simbioza „perfecta” cu statutul de zona protejata al cartierului), cu ferestrele ascunse in spatele echpamentelor pentru aer conditionat ce troneaza mandre pe fatadele principale, sau pur si simplu abandonate, majoritatea caselor isi plangeau tacut existenta. Multe dintre ele si-o plang si acum, insa, probabil cea mai afectata dintre ele de trecerea timpului, aflata, in iunie 2008 intr-o stare pregnanta de degradare a fost salvata:

Proiectul de restaurare ii apartine domnului arh. Andrei Dumitrescu (sper ca am inteles bine), prin amabilitatea caruia puteti urmari casa respectiva fie in stadiul initial, fie in executie, fie finalizata.

Anunțuri

Acțiuni

Information

22 responses

22 11 2009
Andreï

Desi nu-mi place defel stilul, arata superb. Foarte buna treaba!

23 11 2009
parafaragaramus

foarte tare!
Felicitari proprietarului!
Bravo domnului arh. Andrei Dumitrescu !

23 11 2009
alexandru mircea

@subscriu 😛

23 11 2009
parafaragaramus

Totusi, nu sunt sigur ca ceea ce pare a fi caramida aparenta exista la origine.

24 11 2009
TTom

clap. :]

1 12 2009
horia marinescu

Nu pare sa fie vorba deloc de o „restaurare”, ci de o simpla modernizare! (facuta, ce-i drept, cu bun-gust)

restaurare inseamna a re-pune totul in starea initiala. Ce vedem la aceasta casa acum este o simpla re-interpretare in stil „neo-modernist” a casei originale. Fatada initiala, chiar daca darapanata, continea in mod evident trimiteri catre altceva decat s-a realizat in final.
– nu existau legaturile din caramida aparenta intre ferestre
– usile de intrare par sa fi fost schimbate cu unele fara grilajul din fier forjat
– s-a intervenit in diverse alte locuri cu adaosuri care nu respecta originalul.

Nu e vorba, cand restauram, despre ce ne place sau cum ne-ar place sa fie o casa, ci de a o repune in starea ei initiala, a conserva ceea ce ea a fost „din nastere”. Felul lax de a trata lucrurile astazi, in materie de restaurare, in Romania, e profund gresit. Se distrug in acest fel fatade de cladiri mai vechi sau mai noi, si se inlocuiesc cu o imagine distorsionata a originalului. Dar e, si aici ca si in multe alte locuri, vorba de o lipsa de respect a traditiilor, trecutului, si mai ales o lipsa de profesionalism.

7 12 2009
Cristina

Da, asa este, am folosit termenul fara sa ma gandesc la sensul lui.

12 01 2010
Jorge

Arata destul de bine, desi partea de caramida brun e stranie. Adica arhitectura moderna doar pe la noi prin Romania foloseste caramida. La origini modernismul iubeste betonul. Exprimarea caramizii mi se pare nepotrivita pentru volumetria respectiva.

Si mai e un detaliu pe care il tot observ ca lipsind din proiectele recente sau reabilitarile precum aceasta: bordura de la nivelul aticului, care marcheaza locul unde se termina volumul casei printr-o dublare a muchiei. Fara acel nas care asigura si protectia fatadei, casa pare sa se termine nedefinit.

In rest e faina interventia, adica salveaza si pune in valoare o cladire buna.

27 01 2010
esteban

domnul horia are mare dreptate….si poate comentariul meu nu e necesar,dar cred ca datorita lipsei de profesionalism am ajuns sa spunem, mai bine asa, decat roz,mai bine o reinterpretare de acest gen decat un proprietar care vrea un castel. Frumoase finisaje.

27 01 2010
esteban

oh si sper din suflet sa nu apara pe fatada minunatele aparate de aer conditionat,nelipsite la vecin 🙂

28 01 2010
parafaragaramus

orisicat.

28 01 2010
Proprietar

Mda, sunt doua aparate de aer conditionat montate pe fatada posterioara. Numai chestia asta a costat aprox 500 de euro in plus. Ai zice ca nu e mult, dar tinand cont ca asta reprezinta mai mlt decat costul de achizitie al agregatelor….. stai sa te intrebi cati omeni sunt dispusi sa o faca. Nu mai socotim coplicatiile legate de traseele de conens care se despart de cele frigorifice sau de specialistii care-ti povestesc foarte doct cum tevile de freon trebuie sa aiba panta. Am dat semnatura scrisa ca renunt la garantie numai ca sa mi le aseze cum a trebuit, ascunse in plafoane. Poate nu stiati nici ca alimentarea trebuie facuta din priza, „nu asa… pe cablu separat direct de la tablou cu impamantare si siguranta speciala ” prevazuta dealtfel in proiect.

28 01 2010
Proprietar

Acum pentru Jorge:
Caramida aparenta se regaseste la alte case din restul ansamblului, deci am folosit-o tocmai pentru a face referire la imaginea initiala gandita de arhitect.
Se poate comenta culoarea dar ea a fost aleasa pentru a creea un element unitar cu tamplariile si umbra sticlei fapt ce vine sa intareasca expresia.
Cu privire la cornise….. a avut initial un rol practic de protectie a fatadei, ok, acum finisajele nu mai sunt asa sensibile deci rolul dispare….. gandeste-te la detaliul care lua nastere la contactul cu casa cuplata, am preferat fara cornise.
Cat despre imagine, o cosider mai puternica fara detalii parazitare ( uita-te cum era rezolvat saltul de atic de pe fatada lunga in poza inainte de renovare, trecand peste starea avansata de degradare, nu mi se pare o rezolvare de maestru acolo)

4 02 2010
Fănuţa

Mai multa emotie imi dau scarile initiale decat cele moderne.
Dar, ce stiu eu, nu ma pricep.
Prefer ce-i vechi.
Probabil ca nu ma voi moderniza niciodata!:)

23 02 2010
parafaragaramus

Cristina, totul e bine?

23 02 2010
Cristina

Da, totul e ok 🙂 Numai ca am amanat revenirea din cauza unor lucruri care mi-au ocupat foarte mult timp.

10 04 2010
Dan Stroescu

Din pct. meu de vedere este o reusita. Nu cred in restaurarea a la lettre,de aceea nu critic nici caramida de pe fatada ( e klinker pe termosistem?nu e klinker? as prefera sa nu fie),nici tamplariile (par sa fie rama de pvc) pt. ca imaginea poate fi a unei cladiri contemporane, chiar daca spatialitatea e tipica modernismului anilor 30.
Felicit si arhitectul si beneficiarul. Si inca o data, obiectul reabilitat ( sa nu zicem restaurat) cred ca poate fi realizat ca in 2010.Nu trebuie sa fetisizam trecutul

10 04 2010
kahn

Totusi, probleme? Spuneti daca putem sa va ajutam cu ceva, e pacat sa pierdeti audienta pe care ati construit-o cu atat efort!

5 05 2010
Cosmin Tanase

Un rezultat de exceptie , bravo proprietarului , fara cuvinte m-au lasat pozele , superb

20 05 2010
serban

nu stiu de cate ori se intampla la noi sa se „modernizeze” o astfel de lucrare istorica dar din perspectiva mea este un eveniment

26 08 2010
Bogdan

Rezultantul este deosebit dpdv estetic.
Aceste imobile nu trebuiesc consolidate? S-a facut si aceasta lucrare?
Sunt interesat in a obtine mai multe detalii.

7 09 2010
mihnea

buna ziua.de curiozitate,ce lungime are geamul din fanta? va multumesc

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s




%d blogeri au apreciat asta: