Casa de astazi #249 Pachacamac House

2 06 2009

Pachacamac House

Locatie: Pachacamac, Peru
Autor: Longhi Architects

 

Surse:
http://www.archdaily.com/20118/pachacamac-house-longhi-architects/

Anunțuri

Acțiuni

Information

10 responses

3 06 2009
parafaragaramus

Este foarte poetica abordarea acestui proiect. Se potriveste excelent cu locul in care este pusa!
As remarca gradul mic de finisare al materialelor de la interior, care face materia sa vibreze, si matura sa se infioreze. Imaginea de deasupra casei este foarte puternica, dar fereasca Sfantul sa te prinda noaptea pe terasa aceea, ca-ti rupi gatul.
Ce sa mai, periculoasa rau casa asta!
Ce mi se pare remarcabil, este senzatia de soliditate si de peren pe care o da, mai ales in contextul international al vietuirii in plastic, Corian, Lycra sau ce altceva or mai inventa cei de la DuPont. Ador zidurile astea de piatra, care sunt la fel cu cele ale primelor adaposturi facute de om. Pur si simplu, imi dau o senzatie de liniste si siguranta, de asezare si chiar de confort psihic. As prefera oricand rugozitatea traiului in aceasta casa, rococo-ului tehnologic actual.
P.S. Cu toata inversunarea anti-tehnologie, sper ca are curent electric, ca n-am vazut niciun intrerupator, sau lampa, sau ceva…

3 06 2009
parafaragaramus

Pink Floyd.

3 06 2009
parafaragaramus

Ah, am intrat pe site-ul lor, si au o gramada de scenografii pentru teatre. Se simte dramatismul in toate lucrarile lor. Cunosc psihicul uman, asta e clar. Supertari, multumim mult, Cristina!

3 06 2009
robin
3 06 2009
parafaragaramus

Da, de acolo s-au inspirat. Pe site-ul lor explica filosofia de lucru a lor. Longhi a terminat facultatea in Peru, si dupa o perioada de studiu si de lucru in SUA, unde a terminat doua masteruri simultan, sculptura si arhitectura, si dupa lucru in India, s-a intors la zero, in Peru, prin 1994. Acuma isi cauta radacinile. Foarte tari mi s-au parut.

10 06 2009
ramona

mi se pare ca aduce a sanctuar in aer liber … un colaj … cu atributii de constructie piramidala ce adaposteste o „sfanta masa a jertfei” . Sa torni atata beton cofrat, doar ca sa pretinzi ca te intorci la origini… cred ca acolo i-au trimis si mesterii. Iti dai seama ce valoare va capata peste ani de zile… cand poate pamantul va acoperi aceasta „reduta” mai sa spui ca e rupta din peisaj… din pacate nu se pliaza conceptului de arhitectura sustenabila… cu tot efectul de ” soliditate si peren „.

10 06 2009
parafaragaramus

aveti grija cu sustenabilitatea si cu ecologismul, ca se pare ca devin o noua religie!

10 06 2009
parafaragaramus

Ramona, as vrea sa stiu ce anume din caracteristicile unui colaj ai regasit in aceasta lucrare? Directiile neperpendiculare cu care s-a atacat peisajul intr-o tehnica similara sculpturii intr-un bloc solid, nu sustin ideea de colaj. Colaj de semnificatii? Poate, dar acest colaj in domeniul conceptual este binevenit, dupa parerea mea. Cu cat mai multe straturi de descifrat si de exprimat, cu atat mai bogata lucrarea, (vezi ceapa lui Shrek). Unitate compozitionala eu zic ca are din plin, iar betonul aparent este folosit numai acolo unde nu se poate folosi zidaria de piatra. Imi place imaginea magica noaptea, pe care o gasiti pe site-ul lor. Pe mine m-au fermecat, iar asta trece inaintea trendului politico-religios de hippy-otzi ecologisti la pensie. Natura este dura, si ca sa rezisti trebuie sa fii dur. Nu poti visa, stand in megalopolis-uri, la pamantul ca o gradina, si la primul Safari sa lesini la vederea leului omorand gazela.

10 06 2009
parafaragaramus

As vrea sa pun niste probleme legate de ecologie-sustenabilitate.
Eu consider ca un arhitect trebuie sa aiba cat mai multa libertate de exprimare. Chestiunile legate de sustenabilitate s-au generat in zona politica, urmarind contracararea dezvoltarilor urbane speculative care nu tin cont de respectul fata de natura, societate, istorie, traditie, si propun conceptul de dezvoltare durabila.
Aceste idei nu au nimic nou in sine, ci doar structureaza intr-un pachet implementabil actualizat niste tendinte conservatoare care au fost prezente dintotdeauna in decursul istoriei. Deci, e de bine!
Problema pe care o am eu cu lucrurile acestea, e ca, fiind cumva impuse de pe pozitii superioare de catre oameni din afara lumii artistice, au fost preluate si diseminate fara discernamant in toate domeniile activitatilor umane, economice, culturale, etc. . Modul acesta de amestec in independenta artistului, fara de care un artist se transforma in altceva, executant, purtator de cuvant, etc, modul asta mi se pare cumva nesimtzit, similar cu politica de partid si de stat de pe vremuri.
Nu e nicio problema daca un arhitect alege liber sa produca lucruri sustenabile, dar nu acesta ar trebui sa fie criteriul principal de judecare a valorii unei lucrari. Luati o casa de FLWright si vedeti cate elemente de sustenabilitate gasiti la ea! Veti vedea ca poate fi un model de sustenabilitate! Incercarile nesimtztite specifice post-modernismului copy-paste, de a face o culegere de idei anterioare si a le prezenta ca marea gaselnitza, astea ma calca pe nervi!

10 06 2009
parafaragaramus

K concluzie, eu cred ca timpurile actuale impun nu plierea, ci re-plierea in fatza valului globalizator.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s




%d blogeri au apreciat asta: