TER in Bucuresti

5 02 2009

Pentru ca a dovedi ca exista solutii la haosul din trafic, Andrei Egli şi Andrei Fufezan propun Tenul Urban pentru Bucuresti, care utilizeaza in proportie de 90% infrastructura deja existenta. In plus, costurile sunt cu mult mai reduse decat pentru magistrale de metrou construite de la zero pe aceleasi trasee, nu sunt necesare expropieri iar timpul efectiv de exectutie mult mai scurt decat in cazul metroului.

traseu_blog_simplu

 Proiectul TER propune cinci linii plus una, numerotate în sensul invers acelor de ceasornic, T1-T5 şi TC (T Centură). Ca principiu conducător, fiecare linie este concepută să aibă capătul dinspre centru conectat la câte o staţie de metrou corespondentă. O fază ulterioară a proiectului ar propune conectarea sistemului de TER la cel de metrou, pe modelul S-Bahn sau RER.

T1 – face legătura între Gara de Nord şi Aeroportul Henri Coandă, pe o linie existentă în proporţie de 90%. Corespondenţă cu staţia de metrou M3 Gara de Nord.

T2 – face legătura între Eroilor şi Videle, pe o linie existentă în proporţie de 95%. Corespondenţă cu staţia de metrou M3 Eroilor.

T3 – face legătura între Piaţa Unirii şi comuna Vidra (posibil Giurgiu), pe o linie existentă în proporţie de peste 90% (este însa linia cu cele mai multe probleme speciale, care vor fi discutate detaliat). Corespondenţă cu staţia de metrou M3 Unirii.

T4 – face legătura între Costin Georgian (Morarilor) şi comuna Fundeni pe o linie existentă în proporţie de 100%. Corespondenţă cu staţia de metrou M3 Costin Georgian. Update: de la elaborarea proiectului şi până acum, parcela situată în intersecţia Morarilor a devenit „proprietate privată”, nu ştim cum, în condiţiile în care terenul ocupat de şine era proprietatea Min. Transporturilor, existând cu mult timp înainte de război ca atare, deci nefiind proprietate naţionalizată după 1947.

T5 – face legătura între Gara de Nord (sau Gara Basarab) şi comuna Brăneşti via comuna Voluntari pe o linie existentă în proporţie de 100%. Corespondenţă cu staţia de metrou M3 Gara de Nord (sau Basarab).
– cu variantă care face legătura între Gara de Nord (sau Gara Basarab) şi Obor via comuna Voluntari pe o linie existentă în proporţie de 95%. Corespondenţă cu staţia de metrou M3 Gara de Nord (sau Basarab) şi cu staţia de metrou M3 Obor.

TC – porneşte din Gara de Nord (sau Gara Basarab) şi parcurge linia de centură feroviară a oraşului în ambele sensuri, pe o linie existentă în proporţie de 100%. Corespondenţă cu staţia de metrou M3 Gara de Nord (sau Basarab). 

Mai multe detalii despre proiect puteti gasi pe: http://ter-bucuresti.blogspot.com/

Anunțuri

Acțiuni

Information

2 responses

6 02 2009
Andrei

Ideea e stralucitoare! Stiu despre ea de ceva vreme si numai prostia or reauavointa ar tine lucrurile pe loc…

30 09 2009
Georgian

Gasiti va rog o solutie in cadrul TER pentru ca si cei din Buftea sa poata veni civilizat la munca in Bucuresti ! Ar fi vorba de multa lume, Buftea e oras.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s




%d blogeri au apreciat asta: