BAB 2008 – Pensiune in Salciua

18 10 2008

Pensiune in Salciua

Autori: Studio Kim Bucsa Diaconu
Colaboratori: Alpar Andras, Ioana Pagu
Structuri: Irod M
Locatie: Salciua, jud. Alba
An realizare: 2008
Suprafata desfasurata: 1725 mp

 

Anunțuri

Acțiuni

Information

29 responses

7 07 2009
boga

Sincer se potrivea la mediterana in cipru cu ceva portocali pe langa. Nu ma pricep la arhitectura da asta e ca nuca in perete. Noroc ca peste 400 de ani nu va mai exista si cei care o vor dezgropa vor ramane uimiti ca a fost marea prin zona =))

7 07 2009
Je

Naspa, intr-adevar…
Vai de ea scoala de arhitectura romaneasca.
Nu c-am fi avut vreodata… da’ tot visam ca poate-o sa se ridice una…
Nu mai sper !

7 07 2009
Cristina

@boga, Je: Asta e ceva de genul „eu intreb, eu raspund”? Pentru ca altfel nu-mi explic de ce ar scrie cineva 2 comentarii la distanta de 5 minute, semnandu-se cu un alt nume si un alt e-mail. In caz ca nu ai aflat, wordpress arata ipurile celor care comenteaza.

Cat despre scoala romaneasca… de-aia iau studentii romani premii pe la concursuri si de-aia se descurca atat de bine cei care au plecat cu Erasmus prin diferite parti ale Europei: de proasta ce e scoala.

7 07 2009
Je

Cand mai cresti dumneata mare si inveti cate ceva despre retele VPN, vei afla cu surprindere cum iti pot comenta 3.500 de calculatoare din toata tzara de pe acelasi IP.
Pana atunci… kestia aia de la Salciua tot o slutzenie ramane. Am vazut-o pe viu.

7 07 2009
boga

Draga Cristina,
De cand exista Internetul s-au inmultit foarte mult numarul de utilizatori. Asa de multi incat nu prea mai sunt ipuri pentru toti. Inchipuieste-ti ca prin acelasi ip ies peste 3000 de utilizatori raspanditi in toata tara conectati intr-o retea facuta in anume fel ca sa se poata realiza asta (nu stau sa-ti explic cum se face asta)
Je si cu mine suntem in acelasi timp conectati la internet prin acelasi IP cum te plimbi tu cu sotul tau in acelasi tramvai impreuna cu alti calatori 🙂

Legat de scoala cred ca e foarte buna scoala dar cladirea mergea mai bine la mare undeva… fara sa fiu rautacios, daca tu crezi ca merge acolo unde este atunci o lasam acolo 🙂

Te salut!
Boga

7 07 2009
Cristina

Da, si fix 2 persoane care folosesc acelasi IP se gasesc sa dea cate 2 perechi de comentarii (cele 2 comentarii avand, de fiecare data, o diferenta de 5 minute). Cam macane, nu?

Pana una alta, IP-ul buclucas e marcat ca spam la comentarii. Multumesc pentru vizita.

7 07 2009
Man

@Cristina : Draga Cristina, ai grijă ca te indrepţi vertiginos spre a face de râs tagma arhitecţilor. Ce e aşa greu de inţeles că suntem intr-o reţea de calculatoare mai mulţi colegi care se minunează de o stupizenie a ne(naturii) care strică cu adevarat toată zona aia superbă ?!

Ai mare grija că nu stiu care măcăne !

7 07 2009
Boga

Oare e asa greu de priceput ce am scris eu acolo? Poftim acum sunt pe drum de pe o conexiune mobila. Suntem doua persoane diferite si minunate si putem sa demonstram asta numai ca nu ne-ai dat ocazia. Cred ca adevaratul motiv pe care l-ai avut ca sa dai ban a fost faptul ca nu ne-a placut pensiunea. Cu drag, aripocu!

7 07 2009
Cristina

Nu stiu ce nu intelegi/intelegeti. Nu ma deranjeaza in nicio masura comentarile negative legate de acesta cladire sau oricare alta. Ca doar nu am proiectat-o eu, ca sa-mi apar opera. Si nici macar nu e la categoria „Casa de astazi”, unde se presupune ca postez lucrurile care-mi plac. A facut doar parte din cladirile prezentate (si premiate, culmea!) la Bienala de Arhitectura Bucuresti.

7 07 2009
Je

Discutia poate sa aiba doua aspecte, dar fiecare dintre ele are o stransa legatura cu arhitectura. Primul dintre ele, este aspectul „arta-pentru-arta”. Acesta este un motiv serios pentru ca o cladire sa fie premiata la o bienala, daca o rup din context, respectiv din peisaj. Spre exemplu, daca mi-ai arata cladirea pe calc, probabil i-as da si eu un premiu. Problema insa este aceea a pozitionarii cladirii, in apropiere de platoul bedeleu, Huda lui Papara, Vanatarile Ponorului. Daca vei merge O DATA acolo, sa vezi aerul rustic care inconjoara intreaga zona… de la Cheile Turzii la Campeni, trecand prin Salciua, vei constata ca zona a fost mutilata de cladire.
In acest context, vom putea constata cu usurinta ca, cel mai priobabil a fost un premiu pentru arta pura, pozitionarea cladirii fiind total inapropriata locului.
Asta e. Si deocamdata suntem trei. Trebuie sa ne crezi ca putem fi cel putin 500, pana ne crezi. Just in case, o sa comentez si de acasa sa vezi un IP care reflecta orasul din care sunt.

7 07 2009
Je

Asa…. deci… ca sa termin ideea de pe IP-ul precedent 🙂
Poti rupe arhitectura de peisaj ? Da. O poti. Poti da premiu pentru ceva doar pt ca este rotund, sau patrat, sau diedru surplombant dar nu poti une Woldd Trade Center in Alba Iulia. Sau poti… dar ar fi penibil, desi este o minune arhitectonica.
Deci… se poate… dar este MORAL ?
Sa strici astfel o zona doar pentru orgoliul unui patron idiot sau a unui arhitect orgolios care n-a reusit sa-si plaseze proiectul in alt context ?
Iata ca lucrurile suporta discutii…
Te pup cu drag…

BTW… Ai si case faine. Dar asta se intampla sa o stim.

7 07 2009
Boga

Va rog sa nu-mi furati calul:)

13 07 2009
parafaragaramus

Din comenteriile de mai sus se vede clar cat de mult deranjeaza in Romania si pe aiurea o arhitectura articulata. E unele persoane care nu vede mai departe de varfu nasului, si nici nu se chinuie sa inteleaga mai mult ca mama lor, in schimb repede sar sa arunce piatra.
Mie mi s-a parut singura lucrare mai de Doamne-ajuta de la Bienala.
Volumele curate, in mintea lor, se potrivesc doar la mare – probabil ca doar marea, in imensitatea ei, le poate spala ochii, sa vada si ei ce inseamna arhitectura. Daca un loc e imputzit de arhitectura proasta, de ce vine unguru asta sa ne arate cum se face?. Eeeeee !

23 07 2009
dinoiu-pop arh

Proiectul asta este chintesential, dupa parerea noastra, pentru evolutia arhitecturii in romania, si ar trebui tratat cu mai multa atentie…!
Este printre primele proiecte romanesti care o rup cu soft-modernismul, practicat la noi in ultimii 10 ani, fara originalitate si fara legatura cu curentele europene, si care se indreapta mai degraba spre hard-modernism sincronizat cu Europa! E un semn ca scena romaneasca s-a maturizat suficient de mult ca sa treaca la acest tip de arhitectura, de stanga, bazat pe concept si nu pe plimbatul ferestrelor pe fatada ca sa echilibreze compozitia. noi ne-am dus acolo sa-l vedem si ne-a placut ce-am vazut! Foarte onesta utilizarea materialelor, nimic burghez in proiect, pana si mobilierul Ikea, ales cu grija, din zona working class.

24 07 2009
aripocu

Draga Cristina,
Pe noi ai stiut sa ne blochezi pe motiv ca folosim acelasi IP (nerelevant dupa cum am explicat) dar pe domnul paraferigerilerimini care intelege mai mult decat mama lui (foarte probabil daca dansa venea de la sapa), il lasi sa ne jigneasca mamele. Desi am inteles aluzia „fina” cu privire la intelegere, nu era cazul sa intre in asa panica. Parerea fiecaruia despre o ruina e una si despre cei care comenteaza e alta. Expresia ” E unele persoane care nu vede ” s-ar fi potrivit minunat pe un blog de manelisti. In acest context nu prea a nimerit-o. Mai e si o vorba legata de gustul omului pe care nu o spun aici ca sa nu imi dai ban. E adevarat ca e plin internetul de „cunoscatori” si de „frustrati” si inteleg (macar asta) ca ti-e tare greu sa-i filtrezi pe toti. Apreciez comentariul d-lui arh. Dinoiu care si-a spus parerea despre constructie si atat.

Legat de cladire, pentru ca e atat de reusita si premiata, ar fi minunat sa se faca un puzzle pentru cei care „inteleg” ceva mai mult decat mama lor, puzzle cu cate o piesa pentru fiecare volum curat…

24 07 2009
parafaragaramus

@aripocu, Je, personalitate multipla.
Domnilor,
Imi cer scuze pentru fraza „E unele persoane”, intr-adevar, dupa cum scrieti – adica scrieti corect gramatical,- a fost o rautate gratuita.

Reactia mi-a fost pornita de commentul dvs., (care nu are de-a face cu lucrarea postata, btw), cum ca : „Vai de ea scoala de arhitectura romaneasca.
Nu c-am fi avut vreodata… da’ tot visam ca poate-o sa se ridice una…
Nu mai sper !”
Cum sa nu ma atac, cand lucrarea asta, intr-adevar, cum zice si Dan Dinoiu, e prima din Romania care arata a arhitectura de secol xxi, iar majoritatea dintre cei care posteaza aici cu asta ar vrea sa se ocupe.
Nu ai cum sa intri cu bocancii murdari in sufrageria omului, si sa pretinzi respect.
Inca o data, iertare daca v-am jignit.

24 07 2009
parafaragaramus

P.S. Mama e profesoara de mate.

24 07 2009
aripocu

salut
Multumesc pentru revenire. Se accepta! Scuze si din partea mea. Case solved! Am spus si mai sus ca sunt o persoana minunata dar nu am avut ocazia sa demonstrez 🙂
Poate ne vedem la o bere pentru niste lectii de arhitectura.

Daca „Je” este de acord poate sa subscrie si dansul. Privind persoana dansului va trebui sa trecem peste aroganta pe care-l caracterizeaza :))

P.S. Mama e la pensie.

25 07 2009
parafaragaramus

Mersi de invitatie. Eu la bere ies la matul satului in care locuiesc, unde pot sa fac pe desteptul. Nu am nimic de-a face cu Bucurestiul.

27 07 2009
Je

No… io stiu una si buna… ca inainte sa fiu ce sunt, am terminat o facultate de constructii, si anume aia de la Universitatea Tehnica din Timisoara. Acuma… nu ca ar avea asta de-a face cu arhitectura, da o idee despre chestiile placute ochiului mi-am facut.
Ma… mi sa tot zice ca am fi noi profani si nu precepem arhitectura, si vai doamne ce-a mai venit nush ce ungur sa ne-o dea in barba…
Bai fratele meu… Tampit sa fi si tot tzi-ai da seama ca exista o diferenta notabila intre casa asta si cateva zeci de alte care aflate pe o raza de 1 km de „premiata” pensiune, cu care ne-a spart dintii „unguru”.
Acele cateva zeci de case arata cam asa:

Acuma, bai fratele meu… o fi unguru plin de later modernism, da de ce-mi infecteaza mie zona cu mizerii.

Asta odata…
Apoi… bocancii si casa omului n-au de face cu ceea ce e placut ochiului… Simplul fapt ca nu-mi place ceva, nu pentru ca e urat ci pentru ca e prost plasat nu ma face tembel…

Am o vorba, semnificativa de spus in suportul afirmatiilor mele privind scoala de arhitectura, eu… fiind iata, un om care vede mai mult de copacul din fata casei:

Cate expozitii internationale ale romaniei au ramas memorabile dintre cele organizate de arhitecti? Prima dintre ele, mi se pare pe la inceputul anilor 90 a fost un mare fiasco, si a fost organizata de dl. arhitect cantaret prof universitar de arhitectura Alexandru Andries. Mi-aduc aminte ca erau acolo numai „volume curate”, materializate prin pereti pur si simplu goi…
Ultima aventura arhitectonica in domeniu a fost aia de anu trecut cu zvasticile, care… desigur… n-o intelegem noi, astia… carora ni se adreseaza de fapt arhitectura. 🙂
Pentru ca, dragii mei, Je crede ca arhitectura este consumata de utilizator, am si spus ca nu cred in ea ca fiind o arta pentru arta, cum vrea periferilerigerimini sa ne faca sa credem. Nu ! Scoala aia e facuta sa produca oameni ce fac case faine de care sa ne minunam noi. Casa asta, repet, e superfaina da n-are ce cauta acolo… si zau ca sunt avantgardist in conceptii… Atat doar ca imi place muntele mai mult decat unguru.

Je

28 07 2009
parafaragaramus

Daca o iei asa, orice interventie a omului strica muntele.
Brrrr, Ursule, ia-l!

28 07 2009
parafaragaramus

Si mai e un lucru.
Orice loc are o traditie, nu exista zona care sa fie libera de asa ceva, poate Antarctica, deci unguru nu ar fi avut unde sa construiasca in felul in care a construit fara sa supere pe cineva.
Ma bucura faptul ca sunteti decent.
Personal, sunt de parere ca un arhitect trebuie sa prelucreze si sa integreze in conceptele sale traditia si felul de a construi al locului. Sunt mai spre contextualism decat spre avangarda, din simplul motiv ca am mai mare incredere in judecata lui bunicu, si lui bunicu’ lu’ bunicu, decat in inventiile unuia sau altuia.
Totusi, nu as injura asa abitir scoala romaneasca de arhitectura. Am mai multe motive s-o injur pe aia de constructii, care a dat, pana la legea 184/2000, „proiectanti” ce nu aveau nevoie de arhitect ca sa construiasca o casa, si au inceput afacerile de arhitectura-patiserie la care sunt angajati actualmente arhitectii tineri.
Iar daca chiar aveti ceva cu unguru, umpleti o carutza de baliga si varsati-o in fata la primarie sau la Consiliu Judetean, ca aia i-au dat autorizatia.
Peste tot in lume exista zone valoroase protejate unde n-ai voie sa lucrezi decat cum zice la regulamentu’ local. Se pare ca aici nu e cazu’.
Nu puteti compara inceputul anilor 90 cu lucrarea asta. Mai vorbim, eu pun pariu ca strainezii o vor baga in seama pe-asta.
Eu zic ca unguru asta nu e prost!

28 07 2009
parafaragaramus

Ramasesem dator cu ceva ce va va mangaia mandria de a fi roman:
Pavilionul Romaniei de la Venetia din 2006, inteligent si foarte apreciat de critica.

http://www.anuala.ro/proiecte/2007/amenajari/i10/

28 07 2009
EBA

LUCRAREA E FRUMOASA . CURSIV , LEJER , MATUR , APARENT EASY .

Dragi arhitecti :
– NU VA BATETI CA AVEM PENTRU TOATA LUMEA !!!
ATLASUL DE MITOCANIE URBANA
(http://www.radioguerrilla.ro/antimitocanie/)
Puteti propune si specii de arhitecti sau arhitecturi deosebite .

22 11 2009
claudiu

Da , o cladire deosebita , un soc pentru cei ce viziteaza zona (pentru unii placut , pentru altii…)
Ce nu inteleg totusi este cum o cladire construita cu fonduri europene a primit avizul ordinului arhitectilor in aceasta zona ?
Anexa 13 – Lista elementelor caracteristice ale tipologiilor arhitecturii specifice locale link http://www.adrp.ro

8 03 2010
io

buna ziua. vad ca sunt oameni care se pricep pe aici (eu anul 1 la mincu) si am probleme a intelege conceptul sau principiile arhitecturii contemporane. adica cum aleg forma din atatea posibilitati ? poate ca proiectul asta va fi considerat expirat peste cativa ani la fel ca „soft-modernismul”(???)…

24 03 2010
para

@io
Dacă reuşeşti să găseşti răspunsrile la întrebările tale, să ni le spui şi nouă.

19 04 2010
mona

Aceasta investitie nu a ajuns sa aduca profitul visat. Probabil zona nu se preteaza la o tema de asa natura. Ma refer ca functiune. A fost pusa la vanzare pe toate site-urile posibile de publicitate si imobiliare. La scurt timp dupa ce a fost inaugurata. Sincer contextul apropiat nu ofera imagini indestulatoare. Destul de greu accesibila. Dispusa intr-o localitate in care infrastructura practic nu exista. E putin inaintea timpului… Ca sa poti dezvolta turismul intr-o zona, e neaparat sa ai infrastructura pusa la punct. Insa in Romania nu ar fi un exemplu unitar… e destul de frecveta greseala de abordare. Trebuie sa existe niste premize mult mai pregnante pentru a putea dezvolta o asemenea tema. Mi-e teama sa nu se inscrie printre celelalte „monumente” ale naturii din imprejurimi.

27 06 2010
alin

nu ma pricep la arhitectura dar casa asta e ca nuca in perete :))))))))))))))))))))))))))) tipic romanesc.

CE POTI SA SPUI DESPRE ASTA!!!???

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s




%d blogeri au apreciat asta: